de basistraining

De basistraining

Ben jij opzoek naar een uitdagende sport maar heb je nog geen ervaring met survivalrun, dan is de basistraining van RUIG de ideale opstap.

Goed nieuws! Binnenkort starten we weer met een basiscursus. De cursus duurt drie dinsdagavonden van 19.30 tot 21.00 en zal gegeven worden door Jeroen!

Training 1: dinsdag 17 januari
Training 2: dinsdag 24 januari
Training 3: dinsdag 31 januari

Zie ook facebook

 

Voor survivalrun heb je een goede conditie nodig. Alle motorische aspecten van de conditie zijn benodigd. Survivalrun is dan ook een echte breedte sport. Kracht, lenigheid uithoudingsvermogen, snelheid en coördinatie, een full body workout dus! Naast de conditionele aspecten kun je niet zonder een goede klimtechniek. De basistraining van RUIG legt de focus op klimtechniek en heeft als doel om veilig en blessurevrij te kunnen klimmen. Drie aspecten zijn daarbij aandachtspunten:

1: Veilige klimtechniek gebruiken.

2: Je eigen motoriek leren herkennen en durven te vertrouwen op je eigen kracht.

3: Energie zuinige klimtechnieken toepassen.

Tijdens de basistraining worden o.a. de volgende technieken behandeld: Voetklem, apenhang, swingover, postman’s walk, draaien op het touw en de catcrawl.

Hoe ziet de training er uit?

Onder begeleiding van trainers Jeroen of Dick ga je op drie trainingsavonden aan de slag. De training duurt anderhalf uur en is van 19:30 tot 21:00 uur. De eerste training begint met een korte introductie over de survivalrun-sport, daarna beginnen we met de warming-up. Tijdens de training ga je veel doen, maar de focus ligt op techniek en uitleg waarom er tijdens een survivalrun op die manier word geklommen-.

Wat neem ik mee?

Zorg dat je een lange hardlooptight of lange trainingsbroek aan hebt. Sport/trailschoenen met het liefst lange stevige sokken en vergeet niet iets warms of droogs mee te nemen. Tijdens de training staan we soms even stil voor een uitleg en nemen dan onze rust. Een bidon met water is dan geen overbodige luxe.

RUIG ALV 2020 - 11